Targi branżowe – czy to się opłaca?

W maju 2022 uczestniczyliśmy w Targach Wood Tech Warsaw Expo 2022. 3 dni targów, tysiące ludzi odwiedzających nasze stoisko, konstruktywne dyskusje oraz ciekawe plany na przyszłość – tak w skrócie można podsumować naszą obecność w Nadarzynie.

Wbrew opinii, że wiele firm, szczególnie w wyniku pandemii, zrezygnowało bądź ma opory przed uczestnictwem w targach branżowych, przekonaliśmy się, że to nie do końca jest prawdą.

Dlaczego firmy rezygnują? Jedni zapewne nadal w obawie o swoje zdrowie. Inni – twierdzą, że kontakt online całkowicie zastąpi tradycyjne formy komunikacji z odbiorcami i kontrahentami. Wszyscy jednak zdajemy sobie sprawę z tego, że zawężenie form komunikacji do tych prowadzonych jedynie na odległość, może być niewystarczające.

Podsumowując udział w wielkim wydarzeniu Wood Tech Warsaw Expo, można wnioskować, że obecność na targach branżowych przynosi wiele korzyści.

Targi szansą dla każdej branży

Targi to według definicji rodzaj wystawy towarów na arenie krajowej bądź międzynarodowej. Targi branżowe oferują możliwość spotkania i nawiązania kontaktów z osobami o wspólnych interesach. Jako Marcopol od lat jesteśmy obecni zarówno na targach meblarskich, drzewnych, jak i budowlanych. Z naszego doświadczenia wynika, że to działa.

Dla wystawców celem nadrzędnym targów jest zwiększenie świadomości marki i sprzedaż poprzez nawiązanie kontaktu z potencjalnymi klientami. Tak było chociażby podczas Wood Tech Warsaw Expo 2022.

Targi są doskonałym sposobem dla kupujących na znalezienie nowych produktów i usług oraz sprawdzenie, którzy sprzedawcy i dystrybutorzy są kompetentni, by wspierać ich działalność w dłuższej perspektywie. Chodzi przede wszystkim o dzielenie się wiedzą oraz gwarancję dostaw w kontekście braku dostępności materiałów, z czym w ostatnim czasie zmagała się nie tylko nasza branża. To wnioski po spotkaniu z Państwem na targach Wood Tech Warsaw Expo.

Dlaczego warto wziąć udział w targach?

Targi branżowe pozwalają na otrzymanie cennego feedbacku dotyczącego Twojego produktu czy usługi. Taka informacja jest szczególnie istotna, bo zmusza do podjęcia odpowiednich działań.

Być może na targach dowiesz się, że klientom potrzeba indywidualizacji i personalizacji produktów. Być może ktoś z odwiedzających Twoje stoisko powie, że Twój proces cyfryzacji sprzedaży na pewnym etapie nie działa prawidłowo. Każda uwaga i opinia jest cenna oraz pomaga określić kierunek rozwoju komunikacji marki.

Targi wyzwaniem dla handlowców!

Dzięki uczestnictwu w targach branżowych można sprawdzić, jak doskonalić techniki sprzedaży. Choć ecommerce nieustannie rośnie, to właśnie sprzedaż bezpośrednia do klienta w kontakcie face to face stanowi podstawę handlu w wielu branżach.

Klient musi zobaczyć towar na żywo, w praktyce. W jaki sposób nasze wkręty rozwiązują problem na produkcji? Dlaczego warto zainwestować w połączenia trzpieniowo-mimośrodowe? To tylko wybrane pytania, na które eksperci Marcopolu odpowiadali na targach Wood Tech Warsaw Expo 2022.

Skąd będziesz wiedzieć, czy warto wziąć udział w targach?

Oczywiście, jest kilka kwestii, które powinieneś rozważyć zanim postanowisz wziąć udział w targach branżowych. Aby ułatwić podjęcie decyzji, stworzyliśmy listę kontrolną pytań, które warto sobie zadać przed poświęceniem Twojego czasu i pieniędzy.

Zastanów się:

– Ilu uczestników bierze udział w targach?  

– Jak wygląda profil uczestników? Czy jest on zgodny z tym, co produkujesz/ czego jesteś dystrybutorem?

– Jakie są koszty udziału w targach?

– Kiedy i gdzie odbywa się wydarzenie?   

Odpowiedzi na powyższe pytania pozwolą lepiej określić, czy udział w targach branżowych będzie warty Twojego czasu i pieniędzy.

Podsumowanie

Targi branżowe są świetnym sposobem na zwiększenie świadomości marki i sprzedaży, ale wymagają nakładu czasu i środków. Zanim zdecydujesz się, czy wziąć udział w konkretnym wydarzeniu, upewnij się, że przeprowadziłeś research dotyczący imprezy. Udział w targach – szczególnie w czasie po pandemii – może przynieść Ci wiele korzyści. Jesteśmy o tym przekonani, pisząc z perspektywy 3 dni spędzonych owocnie na targach Wood Tech Warsaw Expo 2022.

Korzystając z okazji, zapraszamy na spotkanie podczas Warsztatów Pracy Projektanta w Wiśle w dniach 28. czerwca – 1 lipca bieżącego roku. Do zobaczenia!

Katarzyna Milecka
Autorem tekstu jest Katarzyna Milecka – Koordynator ds. Marketingu w Marcopol.

Chcesz zapytać o produkt / usługę?
Skontaktuj się z nami!